Minggu, Maret 04, 2018

12

Sunset, Beach, and Chocolate Ice Cream

[ hi. lets see sunset together tomorrow at 5.30 p.m ]
- you texted me -


Yesterday, you texted me and asked me to see sunset together. Now, I am sitting on the bench near the beach. It's 5.00 p.m now. I am too early to be here. Too excited to meet you.

Then I buy 2 ice creams for us, chocolate and strawberry. Chocolate is for you and strawberry is for me. Chocolate is your favourite, right?

Ah, I think you will be hungry. I buy some snack for you too.

5.20 p.m.
I sit again. Wait again.

5.25 p.m.
I don't know why, I feel more excited to meet you. Fuck.

5.30 p.m.
I can see the yellow dim sunlight comes slowly. I smile.

Hey, you are late. Hahaha, always late.

5.45 p.m.
The ice creams melted.

5.50 p.m.
Sunset comes. So beautiful like always. Warm and so yellow. Always be my favourite thing so far.

Where are you?

6.00 p.m.
My hands gonna be wet because of ice creams.

6.15 p.m.
You don't come.

6.30 p.m.
The sunset goes away. Don't worry, I took the photos for you.

7.00 p.m.
You are not here.

7.30 p.m.
You are not here. You don't come.

8.00 p.m.
I know, I should back home.
I leave the melted ice creams and snack on the bench then walk away.

I know you will not come.

Where are you? Do you forget your promise to meet me at the beach to see sunset?

9.01 p.m.

[ Sorry, I forget to tell you. I'm going out with other. See ya ]
- you text me -

---

Hahaha, tulisan ini terinspirasi dari film Segala, film garapan gue yang entah jadinya kapan. Perasaan kayak gini pasti banyak yang ngerasain, kan? Gimana rasanya?

Feeling forgotten and unwanted is that bad, right?

---
Sorry for the bad grammar.

12 komentar:

  1. Hahaha.. when u feel one-sided love. I know more than anyone, Rih. kenapa jd gue yang baper

    BalasHapus
  2. Feeling forgotten n unwanted :(

    BalasHapus
  3. Gue kasihan sama es krimnya, meleleh karena disia-siakan, kalian mah tidak tahu susahnya menciptakan cita rasa es krim yang lezat namun disia-siakan T,T

    Gue yakin, petugas kebersihannya bakalan baper, ngeliat orang ninggalin es krim dan snack sembarangan di kursi pengunjung >,<

    BalasHapus
    Balasan
    1. Hmmmm bener juga... Kenapa gue nggak kepikiran sama si es krimnya ya ..

      Atau jangan-jangan malah doi makan sendiri? Hahaha.

      Hapus
  4. Bagus bangeeeet! Astaga aku baru tahu soal film Segala itu. *lalu cari-cari filmmnya hehehe. \;p/

    BalasHapus
    Balasan
    1. HAHAHA film yang gak tau bakal ada apa enggak Di.

      Hapus
  5. Iihh gue kalau digituin marah njir wkwkwk, bukan sedih tapi emosi, masa udah ditungguin malah si ono nyeloyor sama yang main :(

    Farihhh ayu garap filmmnya buruan kelarin, gue penasaran iihhh hahahh

    BalasHapus
    Balasan
    1. Sama Resss. Kesel pasti kalau jadi si "I".

      Huhuhu, sekarang sibuk skripsian. :(

      Hapus
  6. Kalo itu kejadian ama aku... aku samperin ke rumahnya, tak jejelin ice cream ke matanya. Enak aja bkin anak orang nunggu lama gak pake kasi kabar seenaknya ga dateng. Aku benci orang2 yg ga bisa menghargai waktu orang lain. Orang2 yg bkin janji lalu tanpa ada kabar apa2... batalin sepihak.

    BalasHapus
    Balasan
    1. HAHAHA boleh juga idenya dicoba ke orang yang batalin janji sepihak.

      Ini komennya kayak pakai perasaan deh. :D

      Hapus

Teman

Jumlah Pembaca